السبت، 11 أكتوبر 2008

تك تكنولوجيا .... تطور




عندما قررت ان اتطور




في يوم من الأيام دار بيني وبين نفسي هذا الحوار

انا: نفسي اعمل حاجة جدبدة
نفسي: ايه رأيك تطوري الجهاز بتاعك.. يعني تنزلي عليه فيستا ولا بتاع؟!!
انا: بجد فكرة.. بس البتاع اللي اسمه فيستا ده محتاج رامات محترمة علشان يبقى صاروخ
نفسي: بسيطة.. قولي لاخوكي وهو مش حيعترض!!






المهم رحت لموست اخويا وقلتله رد كالعاده.... طب والبرينتر اللي الفيستا منزلتلهاش دريفر حتكون من حظ مين ؟؟
( على اساس كل الاجهزة عندنا شغالة بالفيستا عدا انا علشان الباشمهندس البرينتر

وبعد مناقشة ... قررنا البحث عن دريفر البرينتر لعلنا نجده ... وبالفعل استغرقت عملية البحث حوالي ساعة ونصف واخيرا وجدناه ونزل اخي المبجل لشراء رامات وعندما عاد فوجئنا ان الريتر يحتاج الي جمبر ..

المهم بعد ما جابه بيقفل الكمبيوتر ويفتحه مرضاش يفتح ؟؟؟ وفشلنا في فتحه مرات عديدة ..

وقرأ اخي عليه الفاتحة ..وقلنا حنوديه لواحد يشوف اخره ايه؟؟




بعيدا عن كل الكلام ده ..
انا بجد ارتبطت بالكمبيوتر ارتباط جامد اوي ...بيني وبينه علاقة محدش يعرفها غيري

هي اكيد فرصة الواحد بتفرغ شوية للعالم الواقعي...ويشوف الحاجات المقصرفيها ويحاول يرفع الدنيا






في انتظار عودته بفارغ الصبر

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...

يــــــــــاه اخيرا باظ

ده من حظك وسعدك

دهاء سياسي يقول...

D:

ربنا يقومهولك بألف سلامة .. لحسن الوضع الى شفته على المسنجر ده حقيقي يبعث على البكاء :(

To paradise يقول...

لولو..
من حظي ... ومن سوء حظي

محتجاه اوي


دهاء سياسي...

ادعيله يرجع بالسلامة علشان الوضع ميتكررش

غير معرف يقول...

يا سبحان الله
فيه كده كمبوترات فقرية
هههههههههههه
خير خير ان شاء الله

بس ارجع واقولك
اتطورى مش هتخبطي في السقف يعني
(:
*****
والف مبروك علشان دلوقتي شكله اتصلح

*****
البرينتر مش مشكل خالص مع فيستا لأنك لو خدتي بالك معظم الحاجات القديمة ممكن تشتغل عليه
واذا ما نفعش دوري عالنت
upgrade to vista patch
أو حاجة شبه كده للبرينتر بتاعك