الثلاثاء، 7 أكتوبر 2008

paradise







بلسم حياتي


الفديو ده نازل من فترة...

طريقة تناولهم عبارة ( لا اله الا الله ) بالطريقة ديه عجبتني اوي

انا معرفش هما تفكيرهم كده ولا
لا .. بس اما يغرسوا في الطفل حب لا اله الا الله وحب الجنة بطريقة زي ديه خطوة جميلة اوي



كلمات الاغنية

هي بلسم حياتي ... هي في القلب يقين لا إله الا الله
ونجاتي بيوم الدين ... لا إله الا الله

اول اركان الدين ... اول خطوة في طريق الدرب حقيقي مش خيال
بطريق الجنة واتمني ... دي الجنة اغلى منال

والقى في الجنة كل أحبابي.... هو ده اللي بتمناه طب يالا معايا يا كل اصحابي ... حققوا لي احلى مناه
نمشي سوا في درب اله.. وبالعمل الصالح نلقاه وبلا إله الا الله


وإن كنت انا عندي ذنوب ... أنا بردو من بني ادم
كل بني ادم خطائين... لكن لما اغلط بستغفر ماهو خيرنا التوابين

مش لازم كل حياتك تبقى ... كلها ذنوب بذنوب خلي الدنيا دي تشوف من خيرك.... من دينك المحبوب
بلغ ولو آيه كده ... اتعلمنا من رسول الله قول لا إله الا الله




من اكتر الكلمات اللي عجباني في الاغنية ويمكن اكون كتبت البوست علشانها اللي مكتوبة بالاحمر


هناك تعليقان (2):

من اجل غد افضل يقول...

يا خراشي يا بنتي علي كمية الموسيقي اللي فيها

تحسي ان ( لا اله الا الله )..عشان تتقال لازم كل كمية الطبله ديه

ما انكرش كلماتها حلوه..وفكرتها احلي

وانهم بيرغبوا الاطفال..

بس الموسيقي

لا الـــه الا الله :)

To paradise يقول...

منكرش ان الموسيقى فيها جامده.. بس اختلفت نظرة الناس دلوقتي لكل الاناشيد اللي نازلة ..نفس الوضع .. قد يسميه البعض تطور في الفن او ......الخ